Rommens årsmøte 2019 er avholdt

Postet av Rommen Sportsklubb den 27. Feb 2019

Styret hadde forventet – i hvert fall håpet – at det skulle komme noen flere til årets årsmøte enn det som har vært vanlig de siste årene. Men, det gjorde det ikke, på tross av viktige saker som en sammenslutning med Vestli IL sto på dagsorden. Vi hadde også regnet med at noen ville vite mer om den store sportslige satsingen, og ikke minst opprustningen/utviklingen av klubbhuset og fotballbanene.

Vi må vel tro at klubben drives på en slik måte at medlemmene er fornøyde. Medlemskontingenten er liten, treningsavgiften er lav og de får mye utstyr og gode sportslige tilbud for pengene. Klubben betaler påmeldingsavgiftene til cuper og turneringer. I tillegg dekkes kursutgifter for dem som ønsker å ta relevante sportslige og administrative kurs.

Behandlingen av årsmøtesakene gikk greit. Bortsett fra styrets forslag om at årsmøtet skulle ta stilling til forhandlinger med Vestli IL om en sammenslåing/tettere samarbeide, var det ikke kommet andre forslag som ønsket behandlet av årsmøtet. Styresammensetningen er også stabil i klubben. Det var kun et styremedlem som ble skiftet ut. Rune Dybvik ville helst vært med videre, men hans arbeidsforhold i en annen klubb gjorde dette umulig. Rune ble erstattet med Anette Jensen. Hun har fulgt Rommen i mange år. Blant annet har hun levert fotballspillere til klubben. Det passet bra at det kom en kvinne inn i styret, som er nokså mannstungt.

Når det gjaldt videre framdrift i samarbeidssaken med Vestli IL, ble styrets forslag vedtatt mot 1 stemme.

Forsamlingen gikk grundig inn i regnskapene for 2018 og budsjettet for 2019. I hovedsak på grunn av A-lagets opprykk til 3. divisjon har budsjettet økt med ca. 33 %. Årsmøtet ville forvisse seg om at dette ikke går på bekostning av Rommens arbeide for barn og unge, og ikke minst jentesatsingen. Tvertom, avtalen med A-laget gjør at den sportslige siden av barn- og ungdomsarbeidet styrkes. A-lagets spillere skal aktivt delta i de aldersbestemte klassenes treninger og kamper. Årsmøtet hadde også mange spørsmål vedrørende det videre samarbeidet med Vestli IL. Derfor ble møtet litt lengre enn vi har vært vant til, dermed ble det også god avsetning på kaffe og kaker.

Nedenfor er Årsmøteprotokollen fra 2019: